NYESTE ARTIKLER

Annonce: spot_img

HAR DU LÆST?

Annonce: spot_img

Harry’s Place lancerer hotdog med agurk i stedet for brød

The Pickle Dog er en ny version af den klassiske hotdog, hvor brødet er skiftet ud med en stor syltet agurk. Den sælges kun i København i én weekend.

Når Harry’s Place i København åbner for servering i weekenden den 25.-27. april, er det ikke en helt almindelig hotdog, der lander på disken. Sammen med Heinz introducerer pølsevognen nu The Pickle Dog – en hotdog, hvor brødet er skiftet ud med en stor syltet agurk.

Samarbejdet mellem Heinz og Harry’s Place er anden del af Heinz’ danske pickle-satsning, hvor smagen af syltede agurker er i centrum. I stedet for den klassiske kombination af pølse, ketchup og blødt brød, er det altså en sprød pickle, der holder sammen på hele måltidet.

Heinz og Harry's Place lancerer hotdog med agurk i stedet for brød
Credit PR

Ifølge en undersøgelse fra 2024 spiser 9 ud af 10 danskere pickles, og knap halvdelen af dem gør det mindst én gang om ugen. Den store interesse for pickles har været med til at sætte gang i udviklingen af nye produkter.

Heinz Tomato Ketchup Pickle og The Pickle Dog

Tidligere i år lancerede Heinz en ny variant af sin klassiske ketchup, kaldet Heinz Tomato Ketchup Pickle. Tanken med den nye variant var netop at kombinere den søde tomatsmag med syrlige noter fra syltede agurker. Ifølge Heinz er det en smag, som eftersigende skulle passe særligt godt til danske smagsløg.

The Pickle Dog er anden del af lanceringen. Den bliver kun serveret i et begrænset antal i samarbejde med Harry’s Place, og kun i weekenden den 25.-27. april. Arrangementet foregår på pølsevognen på Nordre Fasanvej, som er kendt blandt mange for sin særlige version af en “Børge”.

“Vi ved, at mange danskere elsker både pølser og pickles, så vi syntes, det var oplagt at kombinere det hele i én ny smagsoplevelse,” fortæller en repræsentant fra Heinz.

Gratis goodiebags og smagsprøver på Nordre Fasanvej

Alle, der lægger vejen forbi Harry’s Place og prøver The Pickle Dog, kan se frem til en gratis goodiebag – så længe lager haves. Ifølge arrangørerne bliver der tale om et begrænset antal Pickle Dogs, og når de er væk, er det for sent.

Arrangementet markerer samtidig en ny måde at tænke den klassiske hotdog på. Ved at fjerne brødet og i stedet bruge en stor, sprød agurk, går man i en ny retning, der både spiller på smag, nostalgi og eksperimenterende fastfood.

For dem, der ikke har mulighed for at komme forbi i weekenden, lover Heinz at dele opskriften på The Pickle Dog efterfølgende. På den måde kan man genskabe den alternative hotdog derhjemme – hvis man tør.

“Vi er spændte på at høre, hvad folk synes om idéen. Det er noget lidt anderledes, men vi tror, det kan blive et hit,” fortæller Heinz.

The Pickle Dog er altså kun at finde i København i tre dage, men hvis den får succes, kan det måske blive starten på flere pickle-baserede produkter i fremtiden.

Redaktionen
Redaktionen
Nordic Insider er dit medie for livsstil, trends, tech, politik, ure og alt det, der definerer det gode liv i Norden. Vi går bag facaden og dykker ned i de historier, personer og bevægelser, der former fremtiden – fra luksus og innovation til samfund og kultur. Skriv til os på hello@nordicinsider.dk

Husk også at læse...

FLERE ARTIKLER GRATIS TIL DIG

HUSK AT LÆSE